23
Нед, Јул
Мотоцикли

Kawasaki Z750

Kawasaki Z750 претставува комбинација од мотор произведен за сериозно улично возење со нов агресивен стајлинг. Специјално направен за возење со врвни перформанси, како претставник на модерен street-fighter, Кавасаки склопи брак помеѓу перформасите на моторот и на шасијата...

Следете нè на:

 

SERIOUS STREET PERFORMANCE

Perfectly balanced
The development aim for the New “Z” Series was “True Street Performance.” And while both the new Kawasaki Z750 and new Z1000 share this quality, their approaches are radically different. “Perfect balance” is the term which best describes the new Kawasaki Z750, delivering crisp, quick-revving power and sharp handling with superb rider feedback. Its avant-garde styling perfectly expresses the performance of this sharp-edged street tool, the only 750cc super naked in its class.

Razor sharp handling
A slim and compact chassis gives the Kawasaki Z750 superb manoeuvrability and precise handling in a wide range of riding situations. Chassis highlights include a new 41 mm upside down fork, tuned to cope with demanding sports riding whilst improving ride quality and feel.

Superb feedback
The stiffness of the Kawasaki Z750 Chassis has been optimised to give positive feedback across the entire speed range. In addition, an improved relationship between the seat, handlebars and footpeg positions further enhances feedback between rider and machine.

Sensual Power
Complementing the Kawasaki Z750 ’s new chassis is a re-tuned power unit. The liquid-cooled, 748cc, 16-valve, In-line Four has more instant urge and overtaking power — just what’s needed to excel in today’s urban riding environment. Changes result in a wider mid-range torque curve whilst retaining the high-rpm exhilaration of the previous model. The up rated power characteristics of the Kawasaki Z750 are accentuated by a unique new silencer and twin-outlet end-cap emitting a sensual 4-cylinder exhaust note that is pure Kawasaki, while relocated engine mounts behind the cylinder greatly reduce engine vibration transmitted to the rider that may have been experienced in the previous model.

Offering just the right amount of power in a responsive and sharp-looking package, the new Kawasaki Z750 for 2007 just may be the best balanced machine of the new model year.

Metallic Green, Black and Silver are the colours for the 2007 Kawasaki Z750.

Kawasaki Z750 Images

Click on image of Kawasaki Z750 for a larger picture......

 

Kawasaki Z750 2007 Specifications are to follow

ENGINE
Type
Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four
Displacement
748 cm3
Bore and Stroke

Compression ratio

Valve system
DOHC, 16 valves
Fuel system
Fuel injection:
Ignition
Digital
Starting
Electric
Lubrication
Forced lubrication, wet sump
DRIVETRAIN
Transmission
6-speed, return
Final drive
Sealed chain
Clutch
Wet multi-disc, manual
FRAME
Type
Diamond, high-tensile steel with additional engine cradle bars
Wheel travel:
front/rear
120 mm / 126 mm
Tyre: front
120/70ZR17
rear
180/55ZR17
Steering angle (left / right)

Rake/Trail
SUSPENSION
Front: Type
New 41 mm Upside down telescopic fork
Rear: Type
Bottom-Link Uni-Trak
Rebound damping
Spring preload
BRAKES
Front:
Type Dual semi-floating 300 mm discs
Caliper Dual twin-piston
Rear:
Type Single 220 mm disc
Caliper Single-piston
DIMENSIONS
Fuel capacity

Wheelbase
PERFORMANCE
Maximum power

Maximum torque

GENERAL
Weight - Dry
comments

Би можело да ве интересира

А2 мотоциклите се мостот за оние возачи кои не сакаат повеќе да возат мотоцикли со зафатнина од 125cc но кои се уште не можат да возат мотоцикли од А категорија.

Полицијата од Јужен Шилдс се обдува да го спречи антисоцијалното однесување од страна на мотоциклистите со помош на дронови, а цел на дронот се возачите за кои имаат информации дека возат невнимателно.

Кога сакате да се возите со некој пријател но не сакате тој да седи заедно со вас на мотоциклот, или пак кога треба да пренесете голем број на работи, тогаш страничната приколка за мотоцикл е токму она што ви треба. Погледнете ги овие пет навистина интересни приколки.

Suzuki Gixxer купот ја започна својата трета сезона, како и секогаш со несебична поддршка од страна на Motul. Од 7-ми до 9-ти јули на патеката Кари во Коимбаторе (Индија), посетителите имаа можност да уживаат во новите аспекти кои ги воведоа организаторите со цел уште повеќе да го подобрат концептот на натпреварувањето.

Уште еден дел од сложувалката за 2018 година си дојде на свое место. Во понеделникот, Aspar потврди дека Алваро Баутиста го продолжи договорот и ќе остане дел од тимот и во 2018 година.

MotoGP мотоциклите во последниот период станаа неверојатно комплицирани и на рачките има голем број на копчиња за контрола на возењето. Но Скот Рединг од тимот на Pramac Ducati ќе ни го објасни значењето на секое од нив посебно.

Бидете информирани за сите новости директно на вашата е-маил адреса
Реклами

Ви благодариме

Close

За тоа што споделувате содржини и го поддржувате нашиот веб сајт, Ви благодариме!